Od początku 2013 roku, by skorzystać z opieki lekarskiej, wystarczy podać numer PESEL i pokazać dokument tożsamości np. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, a dzieci - legitymację szkolną.
Wszystko dzięki systemowi eWUś, czyli Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców.
System ten potwierdzi, czy jesteśmy ubezpieczeni, gdy zaś nie znajdzie nas w bazie danych NFZ, to i tak zostaniemy zarejestrowani i będziemy mogli skorzystać z porady lekarskiej czy leczenia.
Dla pacjentów uruchomione zostały specjalne infolinie.
Telefony informacyjne w oddziałach Funduszu pod którymi można wyjaśnić wątpliwości związane z potwierdzeniem prawa do świadczeń w systemie eWUŚ.
Kujawsko-Pomorski: 52 32 52 700
Lubuski: 68 328 77 77
Opolski: 77 40 20 176, 77 40 20 169
Podkarpacki: 17 86 04 003
Podlaski: 85 745 95 62
Świętokrzyski: 41 36 46 288
Warmińsko-Mazurski: 94 340 67 12, 800 133 773
Zachodniopomorski: 91 46 45 045, 94 34 06 712
Pobierz ulotkę informacyjną eWUŚ
Zostań sportowym reporterem naszego serwisu
Serwis Nasze Miasto jest dla Ciebie!
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?